Deklaracja dostępności
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piotrkowie Trybunalskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://mopr.piotrkow.pl/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i obrazków.
- Niektóre dokumenty PDF mogą posiadać błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR).
- Dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych nie są poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących.
- Brak informacji o formacie, rozmiarze i języku w linku dokumentu do pobrania.
Treści nieobjęte przepisami
- Treści od innych podmiotów niezbędne do realizacji bieżących zadań, których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której podmiot publiczny wykorzystujący treści nie jest uprawniony.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- W 2025 roku jest planowane stworzenie nowej strony internetowej.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Zespół Informatyków - mejlowo zi@mopr.piotrkow.pl lub telefonicznie 44 733 90 03.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Joanna Suszko-Bąkiewicz - Dyrektor,
- Adres: ul. Adama Próchnika 34, 97-300 Piotrków Trybunalski,
- mejl: mopr@mopr.piotrkow.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek przy ul. Adama Próchnika 34 (pracownicy socjalni, OIK)
Obiekt posiada 2 wejścia bez obszarów kontroli, główne od strony skweru nie jest dostępne dla osób niepełnosprawnych. Jest podjazd dla wózków inwalidzkich od strony południowej budynku /informacja o wjeździe umieszczona przed głównym wejściem do budynku MOPR/ samoobsługowy podnośnik rehabilitacyjny umożliwiający wjazd na poziom budynku, gdzie przyjmują interesantów pracownicy socjalni bądź specjaliści z Ośrodka Interwencji Kryzysowej. W przypadku konieczności skontaktowania się z pracownikiem z wyższych poziomów, zainstalowany został domofon umieszczony przy samym wejściu po lewej stronie przed podnośnikiem. Ośrodek dysponuje 3 miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych. Jest możliwość wejścia na teren Ośrodka z psem asystującym. Na parterze jest toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Budynek przy ul. Henryka Sienkiewicza 16a (świadczenia rodzinne, dodatki mieszkaniowe, stypendia)
Do budynku prowadzą 4 wejścia: 2 od ulicy Sienkiewicza oraz 2 od ulicy Narutowicza. Do wejścia od ulicy Sienkiewicza prowadzą schody oraz podjazdy dla wózków znajdujące się przy schodach. Do pozostałych wejść prowadzą schody bez podjazdów dla wózków. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. W budynku nie ma windy. Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. Do sali obsługi prowadzi korytarz z różnicą poziomów - konieczność pokonania 3 schodów. Obsługa realizowana za pomocą elektronicznego systemu kolejkowego. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. Przed budynkiem wyznaczono 3 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Budynek przy Al. 3 Maja 31 (obsługa wniosków PFRON)
Do parterowego budynku prowadzą jedno wejścia dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych na wózkach. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami. Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze . Bezpośredni przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych najbliższe są - 2 miejsca parkingowe siedzibie Starostwa Powiatowego Al. 3 Maja 33 od ulicy Żeromskiego i miejsce przy siedzibie TBS Al. 3 Maja 31. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Budynek przy ul. Romana Dmowskiego 47 (orzekanie o niepełnosprawności)
Obiekt posiada 3 kondygnacje - dostępne wejścia bez obszarów kontroli, przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Obsługa interesantów odbywa się tylko na parterze. Przed budynkiem są miejsca parkingowe , nie ma wyznaczonego miejsca dla osób niepełnosprawnych. Jest możliwość wejścia na teren Ośrodka z psem asystującym. Na parterze jest toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Budynek przy ul. Starowarszawskiej 4 lok.1 i Starowarszawskiej 6 lok. 1 i 2 (rodziny zastępcze)
Obiekty to zabytkowe kamienice - dostępne do Centrum Wsparcia Rodziny i Dziecka - wejściami bezpośredni z ulicy bez obszarów kontroli. Obsługa interesantów odbywa się tylko na parterze - wejście bezpośredni z ulicy lub z bramy kamienicy. Wzdłuż ulicy są miejsca parkingowe, nie ma wyznaczonego miejsca dla osób niepełnosprawnych. Jest możliwość wejścia na teren budynku z psem asystującym. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Informacja dla osób niedosłyszących
Osoby niedosłyszące mogą skorzystać przy załatwianiu spraw w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Piotrkowie Trybunalskim z profesjonalnej pomocy pracownika znającego język migowy - Pani Joanny Gawin - inspektora w Zespole Świadczeń Rodzinnych ul. Henryka Sienkiewicza 16a w godzinach 7:30 -14:30 tel. 44 732 37 25.
Zgłoszenia mogą dokonać osoby uprawnione na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Ośrodku, wybierając dostępne środki tj.: pocztę elektroniczna: mopr@mopr.piotrkow.pl lub za pośrednictwem osoby trzeciej pod numerem: 44 733-90-03; 44 733-90-05.