Deklaracja dostępności
Czcionka: A A+ A++
Kontrast:

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Piotrkowie Trybunalskim

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piotrkowie Trybunalskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Piotrkowie Trybunalskim.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą


Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- pochodzące z różnych źródeł,
- dokumenty opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, np. skany dokumentów
 

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
 

Skróty klawiaturowe


Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe


W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osoby kontaktowe to: Grzegorz Kędziora, Dawid Kucharczyk. E-mail: zi@mopr.piotrkow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 44 733 90 05. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.

Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.


Dostępność architektoniczna


Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piotrkowie Trybunalskim  obsługuje klientów w 5 lokalizacjach:

1. Budynek przy ul. Adama Próchnika 34 (pracownicy socjalni, OIK)

Obiekt posiada 2 wejścia bez obszarów kontroli,
główne od strony skweru nie jest dostępne dla osób niepełnosprawnych. Jest podjazd dla wózków inwalidzkich od strony południowej budynku /informacja o wjeździe umieszczona przed głównym wejściem do budynku MOPR/ samoobsługowy podnośnik rehabilitacyjny umożliwiający wjazd na poziom budynku, gdzie przyjmują interesantów pracownicy socjalni bądź specjaliści z Ośrodka Interwencji Kryzysowej. W przypadku konieczności skontaktowania się z  pracownikiem z wyższych poziomów, zainstalowany został domofon umieszczony przy samym wejściu po lewej stronie przed podnośnikiem. Ośrodek dysponuje 3 miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych. Jest możliwość wejścia na teren Ośrodka  z psem asystującym. Na parterze jest toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

2. Budynek przy ul. Henryka Sienkiewicza 16a (świadczenia rodzinne, dodatki mieszkaniowe, stypendia)

Do budynku prowadzą 4 wejścia: 2 od ulicy Sienkiewicza oraz 2 od ulicy Narutowicza. Do wejścia od ulicy Sienkiewicza  prowadzą  schody oraz podjazdy dla wózków znajdujące się przy schodach. Do pozostałych wejść prowadzą schody bez podjazdów dla wózków. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. W budynku nie ma windy. Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. Do sali obsługi prowadzi korytarz z różnicą poziomów - konieczność pokonania 3 schodów. Obsługa realizowana za pomocą elektronicznego systemu kolejkowego. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze. Przed budynkiem wyznaczono 3 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

3.  Budynek przy Al. 3 Maja 31 (obsługa wniosków PFRON)

Do parterowego budynku prowadzą jedno wejścia dostosowane  do obsługi osób niepełnosprawnych na wózkach. Nad wejściami  nie ma  głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Wejścia nie są  zabezpieczone bramkami. Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze . Bezpośredni przed budynkiem nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych  najbliższe są -  2 miejsca parkingowe siedzibie Starostwa Powiatowego Al. 3 Maja 33 od ulicy Żeromskiego i  miejsce przy siedzibie TBS Al. 3 Maja 31. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

4. Budynek przy ul. Romana Dmowskiego 47 (orzekanie o niepełnosprawności)

Obiekt posiada 3 kondygnacje – dostępne wejścia bez obszarów kontroli, przystosowane dla osób niepełnosprawnych.  Obsługa interesantów odbywa się tylko na parterze. Przed budynkiem są miejsca parkingowe , nie ma wyznaczonego miejsca dla osób niepełnosprawnych. Jest możliwość wejścia na teren Ośrodka z psem asystującym. Na parterze jest toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani  w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

5. Budynek przy ul. Starowarszawskiej 4 lok.1 i Starowarszawskiej 6 lok. 1 i 2 (rodziny zastępcze)

Obiekty to zabytkowe kamienice – dostępne do Centrum Wsparcia Rodziny i Dziecka - wejściami bezpośredni z ulicy bez obszarów kontroli.  Obsługa interesantów odbywa się tylko na parterze - wejście bezpośredni z ulicy lub z bramy kamienicy. Wzdłuż ulicy są miejsca parkingowe, nie ma wyznaczonego miejsca dla osób niepełnosprawnych. Jest możliwość wejścia na teren budynku  z psem asystującym. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.


 

Informacja dla osób niedosłyszących


Osoby niedosłyszące mogą skorzystać przy załatwianiu spraw w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Piotrkowie Trybunalskim z profesjonalnej pomocy pracownika znającego język migowy - Pani Joanny Gawin - inspektora w Zespole Świadczeń Rodzinnych ul. Henryka Sienkiewicza 16a w godzinach 7:30 –14:30 tel. 44 732 37 25.

Zgłoszenia mogą dokonać osoby uprawnione na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Ośrodku, wybierając dostępne środki tj.: pocztę elektroniczna: mopr@mopr.piotrkow.pl lub za pośrednictwem osoby trzeciej pod numerem: 44 733-90-03; 44 733-90-05.


 

Aplikacje mobilne

Nie posiadamy aplikacji mobilnych.